Päivi vaihtoi palvelevaan pankkiin

Säästöpankin 200-vuotisjuhlavuoden kunniaksi tahdomme tuoda näkyväksi asiakkaidemme tarinoita normaalista arjesta ja kuinka me pankkina olemme siinä mukana. Haastattelimme erästä tyytyväistä pankinvaihtajaa, Päivi Lehmusvirtaa, Akaasta.

Päivi Lehmusvirta.
Kuva: Päivi Lehmusvirta

Mitä poika edellä, sitä äiti perässä

Päivi on kotoisin Viialasta ja asettunut sittemmin Toijalaan eli nykyiseen Akaan kaupunkiin Pirkanmaalle. ”Lyhyen, vajaan vuoden, kestäneen pyrähdyksen teimme mieheni kanssa Ylihärmään vuonna 1993 hänen töidensä vuoksi. Palasimme kuitenkin sieltä takaisin tutuille seuduille ja asetuimme Toijalaan”, Päivi kertoo. Arki pyörii Päivin ja hänen miehensä perheessä töiden, kahden koiran ja harrastusten parissa. Pariskunnan lapset ovat jo muuttaneet omilleen. Päivin poika oli itseasiassa syy siihen, miksi hän päätyi vaihtamaan pankkia: ”Poikani sai lainan Säästöpankin Akaan konttorista ja ajattelimme mieheni kanssa, että nyt olisi hyvä hetki meidänkin kilpailuttaa laina. Olimme jo jonkin aikaa miettineet pankin vaihtamista ja nyt siihen oli hyvä sauma”.

Palvelu sai vaihtamaan pankkia

Pariskunta tarttui tuumasta toimeen ja he varasivat ajan konttorille keskustellakseen pankin vaihtamisesta. Vastassa olevan asiantuntijan kanssa juttu luisti ja tapaamisessa tuli myös naurettua paljon. Päiville ja hänen miehelleen tärkeää pankkia vaihtaessa oli, että asiakaspalvelua saisi tarvittaessa myös paikan päällä: ”Olen itse ollut aina asiakaspalvelutehtävissä ja entisenä yrittäjänä arvostan suuresti hyvää asiakaspalvelua ihmiseltä ihmiselle. Tärkeää on myös se, että pankkiasioita voi hoitaa myös diginä. On hyvä, että molempia vaihtoehtoja on tarjolla”.

Säästäminen mahdollistaa unelmien toteuttamisen

Taloudellinen hyvinvointi tarkoittaa useimmille sitä, että tulevaisuus on turvattu. Sitä se on myös Päiville. Elämän ylä- ja alamäkiin Päivin perheessä on varauduttu säästämällä säännöllisesti rahastoihin. Rahastojen lisäksi on myös erillinen tili, jonne säästetään säännöllisen epäsäännöllisesti – sieltä saa tarvittaessa rahaa lomareissuihin tai yllättäviin suurempiin hankintoihin. Säästäminen mahdollistaa osaltaan sen, että hän voi toteuttaa omia haaveitaan ja unelmiaan. ”Pitää elää satakympillä, koska koskaan ei tiedä, milloin on viimeinen päivä. Haaveita pitää toteuttaa nyt, eikä vasta ”sitten kun”. Vitsailemmekin usein mieheni kanssa, että lapsille jää iso kasa velkaa, koska me toteutamme omia unelmiamme”, Päivi kertoo naurahtaen.

Pankin vaihtaminen on helppoa

Päivi ja hänen miehensä ovat olleet noin vuoden Säästöpankin asiakkaina. Päivi kuvaa pankin olevan turvallinen, lähellä ja palveleva. Säästöpankki on ollut jo 200-vuotta suomalaisten taloudellisen hyvinvoinnin ja vaurastumisen vastuullinen edistäjä, joka asiantuntijuudellaan mahdollistaa asiakkailleen paremman elämän. Sellaista on ihmistä lähellä oleva asiantunteva palvelu, jota me tarjoamme Säästöpankissa.

Jos haluat, hoidamme kaikki käytännön järjestelyt pankin vaihtamiseen liittyen puolestasi. Varaa aika verkko- puhelin- tai konttoritapaamiseen pankin asiantuntijalle, niin pääset nopeimmin asiassa eteenpäin. Samalla voitte keskustella talouteesi liittyvistä tavoitteista ja tarpeista. Tervetuloa asiakkaaksi paikalliseen ja palvelevaan pankkiin!

Julkaistu

Ajankohtaista