Henkilökohtaista palvelua myös aamu- ja ilta-aikoina
Säästöpankki Optia palvelee huhtikuun alusta lähtien entistäkin paremmin: henkilökohtaista pankkipalvelua on tarjolla kaikissa Optian konttoreissa jatkossa myös aamu- ja ilta-aikoina.

– Huhtikuun alussa otamme kaikissa 17 konttorissamme käyttöön uudet palveluajat. Asiakastyytyväisyytemme on jo nyt ilahduttavan korkea, mutta haluamme edelleen parantaa henkilökohtaista palveluamme, Optian konttoriverkostosta vastaava pankinjohtaja Petri Korolainen perustelee uudistusta.
1.4. alkaen Optian pankkiosaajat palvelevat konttoreiden tuttujen aukioloaikojen ulkopuolella ajanvarauksen perusteella. Henkilökohtaista palvelua saa arkisin aamun puoliyhdeksästä aina iltaseitsemään saakka – paitsi perjantaisin, jolloin palveluaikaa on kello 16 asti.
Valmentaja tukee, auttaa ja neuvoo
– Monille työelämässä mukana oleville sekä opiskeleville asiakkaillemme voi olla hankalaa kesken päivän lähteä hoitamaan pankkiasioita. Vaikeuskerrointa tulee vielä lisää, jos pitää saada soviteltua tapaaminen kahteen eri kalenteriin. Tästä syystä ammattilaisemme ovat tavattavissa jatkossa entistä joustavammin silloin, kun asiakkaillemme parhaiten sopii, Petri kuvailee.
Taloudenvalmentajalta voi varata ilta-ajan esimerkiksi asuntolainaneuvotteluun, säästämisen ja sijoittamisen mahdollisuuksien kartoittamiseen, pankinvaihtamisen suunnitteluun tai yrityksen raha-asioiden selvittämiseen. Myös kuolinpesien asioita ja muita lainopillisia kiemuroita on järkevää käydä läpi ajan kanssa, taloudenvalmentajan osaamista hyödyntäen.
– Puhumme taloudenvalmentajasta, koska sana kuvaa parhaiten palveluhenkilöstömme roolia. Tehtävämme on kaikin tavoin edistää asiakkaidemme taloudellista hyvinvointia. Olemme raha-asioissa tukeva, auttava ja neuvova valmentaja, joka haluaa tarjota jokaiselle yksilöllisesti parhaan asiakaskokemuksen.
Tapaamisessa kartoitetaan asiakkaan taloudellinen tilanne ja katsotaan yhdessä kohti tulevaisuutta.
– Listataan toiveet ja unelmat 5-10 vuoden päähän ja katsotaan, miten haaveet saataisiin toteutettua.
Ajanvaraus kätevimmin netissä
Tapaamiseen taloudenvalmentajan kanssa ajanvarauksen voi tehdä kätevimmin netissä täältä. Konttorin, aiheen ja henkilön valinnan jälkeen esiin tulee kalenteri, josta on helppo varata itselle sopiva aika. Tapaamisajan voi lisäksi varata tietenkin myös suoraan konttorista tai puhelimitse numerosta 029 041 2500.
– Tarvittaessa ajan saa nopeastikin. Jos meillä on ennestään tuttu henkilö, jonka kanssa on aiemminkin asioinut, aika kannattaa varata hänelle. Meille on tärkeää, että kullakin asiakkaallamme on oma luottohenkilö, jonka kanssa asiat sujuvat jouhevasti.
Kohtaamisia kasvokkain joka arkipäivä
Kasvokkain tapahtuvaa henkilökohtaista palvelua Optian asiakkaat saavat konttoreista myös kaikissa muissa pankkiasioissa, vaikkapa tileihin, kortteihin tai verkkopankkitunnuksiin liittyen.
Jyväskylässä, Joensuussa, Kuopiossa, Iisalmessa, Kajaanissa, Oulussa ja Rovaniemellä konttorit ovat avoinna arkisin kello 10-16.
– Perinteisimmät pankkipalvelut, kuten laskujen maksaminen sekä käteisen rahan nostaminen ja tallettaminen kassalla onnistuu lähes kaikissa palvelupisteissämme maanantaista perjantaihin kello 10-12.30, Petri Korolainen muistuttaa.
Säästöpankki Optian palveluista voit katsoa myös YouTubesta.
- Julkaistu
- Kategoriat
- Koti, asuminen ja arki Säästäminen ja sijoittaminen Yrittäjyys