Someron Säästöpankki aloittaa historiansa suurimmat rekrytoinnit
Someron Säästöpankin jatkaessa kasvuaan pankki aloittaa laajat rekrytoinnit. Syyskuussa alkavat rekrytoinnit ovat pankin historian suurimmat, sillä haettavana on jopa 12 uutta työpaikkaa. Uusilla rekrytoinneilla varmistetaan pankkipalveluiden saatavuus ja laadukas asiakaspalvelu jatkossakin.
Someron Säästöpankissa työskentelee tällä hetkellä yli 70 kokoaikaista työntekijää. Pankinjohtaja Joni Rintamaa toteaa ”Jotta pankki pystyy palvelemaan kasvavaa asiakasmäärää ja nykyisiä asiakkaitaan tulevaisuudessa entistä paremmin, jokaisella liiketoiminta-alueella aloitetaan lisärekrytoinnit läpi pankin toimialueen. Pankki hakee riveihinsä yhteensä 12 uutta asiantuntijaa henkilöasiakas- ja yritystiimeihin, varainhoidonpalveluihin sekä pankin lakiasiainpalveluiden ja liiketoiminnan tuen tiimeihin.”
”Kysyntää on paljon läpi toimialueemme. Asiakkaat haluavat meille ja myös pysyvät meillä, koska meiltä saa palvelua ihmiseltä ihmiselle ja olemme tavoitettavissa. Haluamme pitää jatkossakin kiinni erinomaisesta asiakaspalvelusta ja siksi rekrytoimme nyt laajalla skaalalla henkilöstöä eri tehtäviin”, toteaa Someron Säästöpankin toimitusjohtaja Petri Siviranta.
Säästöpankki haluaa olla yksi Suomen parhaimpia työpaikkoja, jonka arvot, asiakasläheisyys, yhteistyö, vastuullisuus ja tuloksellisuus, ohjaavat toimintaa. Arvojen lisäksi säästäväisyyden edistäminen on kirjattu syvälle 141-vuotiaan Someron Säästöpankin perimmäiseen toiminta-ajatukseen. ”Tulemme avaamaan neljä paikkaa varainhoidonpalveluiden tiimiin, jotta voimme tarjota säästämisen ja sijoittamisen palveluita entistä kattavammin mm. uusilla konttoripaikkakunnillamme Akaassa, Loviisassa, Kotkassa ja Kemiönsaarella. Lisäksi muilla nyt aukeavilla paikoilla täydennetään jo olemassa olevaa palvelua sekä osaamista pankin muiden liiketoiminta-alueiden osalta”, kertoo hallintopäällikkö Janica Koskela.
Avainlippupankkina Säästöpankissa arvostetaan kotimaista ruoantuotantoa. Säästöpankki haluaa olla maa- ja metsätalousasiakkaiden pankki myös tulevaisuudessa, joten pankin yritystiimiin haetaan jopa neljää maa- ja metsätalousasioiden osaajaa vastaamaan maa- ja metsätalousasiakkaiden talouden hoidosta ja valmennuksesta kautta toimialueen myös tulevaisuudessa.
Rekrytoinnit alkavat syyskuun aikana ja tavoitteena on saada kaikki rekrytoinnit valmiiksi kuluvan vuoden aikana. Siviranta jatkaa ”Työyhteisössämme on avoin ja tekemiseen kannustava ilmapiiri. Täällä on mukava kasvaa ja kehittyä pankkialan ammattilaisena työyhteisön tarjotessa kehittymiseen tukea.” Avoimista paikoista ilmoitetaan mm. pankin sosiaalisen median kanavissa, pankin kotisivuilla, paikallislehdissä ja TE-palveluiden mol.fi-sivustolla 20.9.2021 lähtien.
Syksyn avoimien työpaikkojen lisäksi Someron Säästöpankki on rekrytoinut koko vuoden lisää henkilökuntaa vastaamaan kasvua. Vuoden 2021 aikana pankissa on aloittanut 6 uutta säästöpankkilaista. Lisäksi Säästöpankkiryhmä on vahva työllistäjä koko pankin toimialueella – Säästöpankin lisäksi 45 henkilöä työskentelee Säästöpankkipalvelut Oy:ssä, 16 henkilöä Sp-Kodissa ja 23 henkilöä Sp-Isännöintipalvelut Oy:ssä. Yhteensä Säästöpankkiryhmä työllistää toimialueella 154 henkilöä. Lisäksi pankkiryhmä työllistää jokaisessa yhtiössä monia kesätyöntekijöitä sekä harjoittelijoita vuoden mittaan.
Lisätietoja:
Toimitusjohtaja Petri Siviranta, puh. 050 5118 550, petri.siviranta@saastopankki.fi
Pankinjohtaja Joni Rintamaa, puh. 050 5118 557, joni.rintamaa@saastopankki.fi
Someron Säästöpankki on perustettu vuonna 1880. Toiminta-ajatuksenamme on edistää säästäväisyyttä ja asiakkaiden taloudellista hyvinvointia lähellä asiakasta. Olemme Säästöpankkiryhmään kuuluva suomalainen säästöpankki, joka toimii Salon, Perniön, Kemiönsaaren, Someron, Forssan, Urjalan, Akaan, Loviisan ja Kotkan toimialueella. Asiakkailleen Säästöpankkiryhmä tarjoaa kattavien pankkipalvelujen lisäksi lakiasioiden, sijoittamisen, kodinvaihdon ja vakuuttamisen palvelut. Säästöpankki on Suomen vanhin pankkiryhmä. www.saastopankki.fi/someronsp
Säästöpankin asiakaspalvelu palvelee arkisin kello 8.00-20.00 sekä lauantaisin 10.00-14.00 niin puhelimen, chatin, kuin verkkoviestien kautta. Lisäksi Säästöpankin Chatbot Miljo aloitti työskentelyn pankin verkkosivuilla toukokuussa ja vastaa asiakkaiden kysymyksiin 24/7. Yritysasiakaspalvelu palvelee arkisin klo 8.00–18.00. Pankin konttorit ovat avoinna kello 10.00-16.30 välisenä aikana, sekä sovitusti niin aamulla, kuin illalla. Lisäksi asiakkaita palvellaan verkkoneuvottelun kautta, sähköisen allekirjoituksen kera.
- Kirjoitettu
- Tyyppi
- Uutinen
- Julkaisija