Andringar vid aktivering av Sparbankens app Identifiering
För att säkerställa en smidig användning och aktivering av appen Identifiering även i fortsättningen, ska våra kunder ta i bruk en sms-bekräftelsetjänst.
En sms-bekräftelsetjänst införs för att ge bättre säkerhet när Sparbanken Identifiering aktiveras. Detta innebär att aktiveringen, utöver användarnamn, lösenord och nyckelkodskortet på papper, i framtiden kommer att kräva en sms-bekräftelsekod som matas in i appen Identifiering. Våra kunder ska säkerställa att de har tillgång till sms-bekräftelsetjänsten. Tjänsten är avgiftsfri och aktiveras i nätbanken.
För att säkerställa en smidig användning och aktivering av appen Identifiering även i fortsättningen, ska våra kunder ta i bruk en sms-bekräftelsetjänst.
Ändringen gäller inte normal användning av appen Identifiering (bl.a. inloggning i nätbanken, bekräftelse av betalning).
De vanligaste situationerna som särskilt påverkas av förändringen är:
- Första gången du aktiverar appen Identifiering i din smarttelefon
- Du byter din smarttelefon mot en ny och aktiverar appen Identifiering i din nya telefon
- Du raderar appen Identifiering från din smarttelefon och aktiverar den senare på nytt.
- Om du har flera bankkoder för Sparbanken (t.ex. koder för privatkund och företagskund) och du håller på att införa en ny användarprofil i appen Identifiering.
- Skriven
- Typ
- Nyhet
- Utgivare