Hjälp via telefon, även som identifierad
Vår telefontjänst är öppen på vardagar kl. 8–18. Kort och koder kan alltid spärras – dygnet runt.
Om Sparbankens kort eller dina nätbankskoder försvinner eller om du misstänker att de har hamnat i fel händer, agera snabbt! Ring +358 20 333 – eller använd kortets spärrbot.
Om ditt Företagskort försvinner, ring så snart som möjligt till Eurocard-kortens spärrtjänst på +358 800 155 777.
Ärenden som du snabbast uträttar via telefon är bland annat:
tfn 0100 5656 (lna/msa)
mån–fre 8–18
Om du ringer från utomlands använd nummer +358 10 773 6800
tfn 0100 5454 (lna/msa)
mån–fre 8–18
Om du ringer från utomlands använd nummer +358 10 773 6800
För att gå vidare med bankärenden via telefon måste du först identifiera dig.
Som privatkund hos oss kan du identifiera dig med appen Sparbanken Identifiering redan innan samtalet kopplas till experten. Du får anvisningar om identifiering medan du köar.
Som företagskund hos Sparbanken kan du identifiera dig med appen Sparbanken Identifiering under ett samtal.
Identifiering med en annan banks koder är möjlig med en fyrsiffrig kod, som du får under ett samtal från en av Sparbankens experter.
Kom ihåg att en bank eller myndigheterna aldrig ber dig ange personliga eller företagets bankkoder, lösenord eller betalkortets koder, till exempel via telefon, textmeddelande eller e-post.
Med rikstäckande nummer kan du enkelt gå vidare, oavsett vilken din lokala Sparbank är.
Vår människoorientering syns även i det faktum att du också kan ringa en lokal expert direkt. Telefonnummer och presentationer av våra experter finns på din lokala Sparbanks egen webbplats, i avsnittet om personalen.