Usein kysyttyä maksukorteista
Mitä pitää tehdä, jos kortti katoaa? Kuinka paljon luottokorttilaskua pitää lyhentää kuukausittain? Miten yrityskortin tekstiviestivahvistus otetaan käyttöön? Tutustu maksukorttien usein kysyttyihin kysymyksiin.
Mitä pitää tehdä, jos kortti katoaa? Kuinka paljon luottokorttilaskua pitää lyhentää kuukausittain? Miten yrityskortin tekstiviestivahvistus otetaan käyttöön? Tutustu maksukorttien usein kysyttyihin kysymyksiin.
Mikäli näppäilit korttisi tunnusluvun liian monta kertaa väärin käteisnostoautomaatilla, ole yhteydessä asiakaspalveluumme.
Mikäli kortin lukkiutuminen on aiheutunut maksupäätteellä näppäillyistä virheellisestä tunnusluvusta, lukituksen poistamiseen riittää se, että käytät korttiasi millä tahansa käteisnostoautomaatilla oikealla tunnusluvulla.
Mikäli et muista korttisi tunnuslukua, voit tarkistaa sen verkkopankista.
Voit itse valita luoton minimilyhennysprosentin. Vaihtoehtoina ovat 3, 10, 15, 20 tai 100 % Valitsemasi lyhennysprosentti kertoo vähimmäissumman, jolla luottoa tulee lyhentää kuukausittain. Voit tietenkin lyhentää laskua myös suuremmalla summalla kuin laskuun on merkitty. Mikäli haluat maksaa minimilyhennystä suuremman osuuden, voit muuttaa maksettavaa summaa itse verkko- tai mobiilipankissasi, kun olet maksamassa/hyväksymässä laskua.
Eräpäiväksi voit valita kuukauden 15.päivän, jolloin laskutuskausi päättyy edeltävän kuukauden 20.päivä, tai kuukauden viimeisen pankkipäivän, jolloin laskutuskauden viimeinen päivä on kyseisen kuukauden 6.päivä.
Minilyhennykseksi on valittavissa joko 5, 10, 15, 20 tai 100 % käytetyn luoton määrästä.
Voit muuttaa eräpäivää tai minilyhennystä Säästöpankin verkkopankin Kortit –osiossa.
Eräpäivän tai minimilyhennyksen muutos ei tule voimaan jo muodostuneelle laskulle, vaan vasta seuraavalle.
Henkilöasiakkaan maksukorttia (Visa Gold Credit/Debit, Visa Credit/Debit, Visa Debit) voit helposti hakea Säästöpankki Mobiilissa tai verkkopankissa.
Kortin hakeminen Säästöpankki Mobiilissa
Kortin hakeminen verkkopankissa
Luottokortin luottorajan korottaminen onnistuu helposti Säästöpankki Mobiili -sovelluksessa tai verkkopankissa. Luottokortin tiedoista, Luoton muutos -kohdasta, voit tehdä mm. luottorajan korotushakemuksen.
Voit tarvittaessa lukea lisää luottokortin luottorajan korottamisesta tai ottaa yhteyttä pankkiin ja keskustella asiantuntijan kanssa luottorajan korottamisesta ja saada neuvoja päätöksenteon tueksi.
Credit-tapahtumat näet reaaliaikaisesti verkkopankissa ja mobiilissa korttisi tiedoissa Tapahtumat-välilehdellä.
Kun teet verkko- ja sovellusostoja Säästöpankin yrityskortilla, sinun tulee vahvistaa ostot.
Voit vahvistaa verkko- ja sovellusostot omilla henkilökohtaisilla Säästöpankin pankkitunnuksilla tai voit lisätä yrityskorttisi Säästöpankin yrityskortin tekstiviestivahvistus-palveluun.
Tekstiviestivahvistus-palvelun käyttöönotto:
Toimitamme ilmoituksen jokaisesta onnistuneesta korttitapahtumasta puhelimeesi. Tahdomme reaaliaikaisilla ilmoituksilla lisätä korttimaksamisen turvallisuutta.
Ilmoitus toimitetaan myös EU-lainsäädännön vuoksi silloin, kun teet oston tai noston ETA-alueella muussa valuutassa kuin euroissa. Ilmoitus sisältää valuutan muuntamisesta perittävien palvelumaksujen kokonaismäärä prosenttimääräisenä marginaalina, joka perustuu viimeisimpiin saatavilla oleviin Euroopan keskuspankin julkaisemiin euron viitekursseihin.
Mikäli et halua vastaanottaa ilmoituksia, voit estää ne Säästöpankki mobiilisovelluksessa Profiili – Push-ilmoitukset – Korttien ilmoitukset.
Säästöpankin kortit toimivat ulkomailla käytössäsi olevasta kortista riippumatta. Kortin käyttö tai käteisen nostaminen paikan päältä on edullisempaa kuin rahan vaihtaminen kotimaassa etukäteen.
Ostoja maksaessa tai automaattinostoja tehdessä kannattaa käyttää aina paikallista valuuttaa. Tapahtuma muutetaan tällöin euroiksi Visan käyttämän tukkukurssin mukaisesti, johon lisätään 2,75%. Ulkomailla tehdyt korttiostot ja käteisnostot veloitetaan tililtäsi aina euroina.
Voit muuntaa muulla valuutalla tehdyt ostot euroiksi Visa Europen valuuttalaskurilla (englanninkielinen).
Muista tarkistaa kortille valitsemasi käyttöalueet verkkopankissa tai mobiilissa ennen matkalle lähtöä ja poistaa käytön esto kohdealueella. Myös vuorokausikohtaiset kohtaiset osto- ja nostorajoitukset on hyvä asettaa käyttöä vastaavalle tasolle. Yhdistelmäkorteissa turvarajat tulee asettaa erikseen kortin Debit- ja Credit-puolille
Matkalle kannattaa aina varata kaksi maksukorttia mukaan.