Nooa Säästöpankki on todella hyvä työpaikka
Great Place to Work -henkilöstötutkimus on auttanut meitä jo neljän vuoden ajan rakentamaan entistä omaleimaisempaa yrityskulttuuria ja parempaa työpaikkaa. Joka vuosi teemme tutkimuksen perusteella koko jengin kanssa toimenpidesuunnitelman, seuraamme suunnitelman toteutumista ja joka vuosi tuloksemme ovat olleet edellistä parempia. Tekemällä vaikuttavia tekoja autonomian, merkityksen ja yhteisöllisyyden ympärillä, vahvistamme henkilökuntamme hyvinvointia ja varmistamme parhaan asiakaskokemuksen.
Autonomia
Asiakas saa valita asiointitavan ja meidän tulee organisoitua asiakkaan tarpeen mukaisesti. Tiimit ja työntekijät ovat itsenäisesti organisoituneet niin, että pystymme vastaamaan asiakkaiden tarpeisiin mahdollistaen samalla vapauden vaikuttaa oman arjen sujuvuuteen. ”Pystyn järjestämään töistä vapaata tarpeen vaatiessa.”, “Ihmisiä rohkaistaan tasapainottamaan työ ja muut elämänalueensa.” sekä ”Johto luottaa, että ihmiset tekevät työnsä hyvin ilman jatkuvaa tarkkailua.” ovat tutkimuksen vahvimpia väittämiä.
Jokainen saa käyttää asiakkaan kanssa aikaa ja hyödyntää omaa ja kaverin ammattitaitoa parhaan ratkaisun löytämiseksi. Tiukat roolit ja prosessit eivät mene koskaan asiakkaan edun ohi. Kunnioitamme yksilöiden omia vahvuuksia, koska loistavan asiakaskokemuksen ja omat tavoitteensa voi saavuttaa monella eri tavalla. 93% meistä kokee, että töissä saa aina olla oma itsensä.
Merkitys
Missiomme on asiakkaiden taloudellisen hyvinvoinnin edistäminen. Kun asiakkaamme talous on turvattu ja vaurastuminen mahdollistettu, on tällä suuri merkitys myös pankin kannattavuuteen. Missio ja liiketoiminta kulkevat vahvasti käsi kädessä. Jokainen meistä pystyy vaikuttamaan asiakkaamme elämään sekä pankin tulokseen. Tavoitteemme ovat ihmisen kokoisia ja ymmärrettäviä.
Asiakasliiketoiminnan kannattavuuden positiivinen kehittyminen on meidän jokaisen yhteinen saavutus ja kehityksen avaimena on tahto auttaa asiakkaitamme vaurastumaan. Meillä yhdeksän kymmenestä kokee oman työpanoksensa aina tärkeäksi ja että tapamme vaikuttaa yhteiskuntaan on hyvä.
Yhteisöllisyys
Vaikka tunnemmekin toisemme hyvin, vaatii yhteisöllisyys hybridityössä uudenlaisia tekoja. Kokoonnumme koko porukalla yhteisiin aamustartteihin kaksi kertaa viikossa. Aamustarttien aihekalenteri on avoin kaikille ja varmistamme että kuulemme tärkeitä teemoja jokaisesta tiimistä ja liiketoiminta alueelta.
Tasa-arvo on yhteisöllisyyden peruspilari ja tutkimuksen mukaan kohtelemme toisiamme tasa-arvoisesti riippumatta sukupuolesta, iästä tai seksuaalisesta suuntautuneisuudesta.
Yhteisöllisyys on myös asiakkaan etu. Seuraamme kuinka usein tarjoamme asiakkaillemme toisen asiantuntijan apua, ja tämä on myös osa tavoitteitamme. On tärkeää tunnistaa, milloin asiakas hyötyy esimerkiksi lakipankkiirin, talousvalmentajan tai yritysasiantuntijan jeesistä. Palkitseminen ei ohjaa tekemistämme, aiheuta sisäistä kilpailua tai mene koskaan asiakkaan edun ohitse.
Tekemistä riittää tulevillekin vuosille ja tiedän, että voimme olla parhaista paras. Koko porukalla kohti entistä parempaa työvuotta 2023!
- Julkaistu