Paperisen avaintunnuskortin lisäksi tarvitaan lisävahvistus tekstiviestillä
Kaikkia pankkeja koskevan sääntelyn vuoksi paperinen avaintunnuskortti ei yksistään riitä tunnistautumiseen, vaan sen lisäksi vaaditaan aina lisävahvistus tekstiviestillä mm. seuraavissa palveluissa/tilanteissa:- verkkopankin sisäänkirjautuminen
- verkkopankkimaksujen ja muiden verkkomaksujen vahvistaminen
- verkossa tehtävien korttimaksujen vahvistaminen
- Säästöpankki Tunnistus -sovelluksen käyttöönotto ensimmäistä kertaa tai laitteen vaihdon yhteydessä
Mikäli olet jo aiemmin ottanut käyttöön verkkopankissa maksujen lisävahvistamisen, ei verkkopankin sisäänkirjautumisen lisävahvistus vaadi sinulta mitään toimenpiteitä, vaan aiemmin käyttöönottamasi lisävahvistus-palvelu toimii myös verkkopankin sisäänkirjautumisen ja muiden palveluiden yhteydessä.
Mikäli sinulla ei ole vielä käytössäsi lisävahvistus-palvelua, voit ottaa sen käyttöön verkkopankissasi.
Suositus: ota käyttöösi Säästöpankki Tunnistus -sovellus – ja pääset helpommalla
Säästöpankki Tunnistus –sovellus on helpoin, turvallisin ja suositeltavin tapa tunnistautumiseen, verkkopankkiin sisäänkirjautuminen ja maksujen vahvistamiseen. Voit ottaa Säästöpankki Tunnistus -sovelluksen helposti käyttöön lataamalla sen maksutta älypuhelimeesi sovelluskaupasta (Google Play tai App Store). Käyttäjätunnuksen, salasanan ja paperisen avaintunnuskortin turvaluvun lisäksi Säästöpankki Tunnistus -sovelluksen käyttöönotossa edellytetään tekstiviestitse lähetettävän vahvistuskoodin syöttämistä. Jos sinulla on käytössäsi jonkin toisen suomalaisen pankin pankkitunnukset, voit tehdä Säästöpankki Tunnistus -sovelluksen käyttöönoton myös niillä.
Usein kysytyt kysymykset