Tervetuloa, tämä on Säästöpankki mobiilisovelluksen saavutettavuusseloste

Tämä saavutettavuusseloste koskee palvelua Säästöpankki mobiilisovellus ja on laadittu / päivitetty 17.3.2022. Palvelua koskee laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta, jossa edellytetään, että julkisten verkkopalvelujen on oltava saavutettavia.

Palvelun saavutettavuuden on arvioinut ulkopuolinen asiantuntijaorganisaatio

1. Digipalvelun saavutettavuuden tila

Täyttää saavutettavuusvaatimukset osittain.

2. Ei-saavutettava sisältö

Mobiilisovellus ei ole vielä kaikilta osin vaatimusten mukainen 

  • Hallittava: Sovelluksessa eteneminen ulkoista näppäimistöä tai ruudunlukijaa käyttäen

    Saavuttamaton sisältö ja sen puutteet:
    Käyttäjä voi jumiutua johonkin näkymään tai joidenkin tietojen saavuttaminen voi olla vaikeaa tai vaatia huomattavaa määrää askeltamista. Lisäksi Uusi Maksu-näkymässä käyttäjälle saatetaan näyttää Jatka- ja Seuraava-painikkeet, joista valitsemalla jälkimmäisen ei näkymässä edetä. Käyttäjän tulee tällöin valita Jatka-painike päästäkseen eteenpäin.

    Saavutettavuusvaatimukset jotka eivät täyty:
    o 2.1.1 Näppäimistö

 

  • Hallittava: Epälooginen kohdistusjärjestys

    Saavuttamaton sisältö ja sen puutteet:
    Joissakin näkymissä ruudunlukijan ja ulkoisen näppäimistön kanssa näkymän elementtien kohdistusjärjestys voi olla epälooginen.

    Saavutettavuusvaatimukset jotka eivät täyty:
    o 2.4.3 Kohdistusjärjestys

 

3. Kohtuuton rasite:

E-laskujen näköislaskujen osalta Säästöpankki Mobiilisovellus näyttää kolmansien osapuolien tuottamaa sisältöä, eikä voi taata niiden saavutettavuutta.

Teemme jatkuvasti työtä saavutettavuuden parantamiseksi

Olemme sitoutuneet digipalveluiden saavutettavuuden parantamiseen

Kaikki palvelun sisältämät PDF-tiedostot eivät ole saavutettavia. Pyrimme muuttamaan 23.9.2018 jälkeen julkaistut PDF-tiedostot saavutettaviksi mahdollisimman pian.

Saavutettavuuspuutteet: palautteen antaminen ja viranomaisen yhteystiedot

Jos huomaat Säästöpankin digipalvelussa saavutettavuusongelmia, kerrothan siitä meille ja teemme parhaamme puutteen korjaamiseksi.

Saavutettavuuspuutteesta kertominen Säästöpankille

Lähetä viestisi osoitteeseen: saavutettavuus@saastopankki.fi.

Mitä tarkemmin kerrot puutteesta, sitä sujuvammin voimme sitä lähteä ratkaisemaan. Esimerkiksi alla olevista tiedoista on apua:

  • Milloin havaitsit ongelman (päivämäärä ja kellonaika)?
  • Mitä yritit tehdä ja miten pitkälle pääset, ennen kuin ongelma esiintyy?
  • Näyttääkö palvelu jonkin virheilmoituksen? Yritä kuvailla virheilmoitusta kirjoittamalla.
  • Käytitkö palvelua henkilö- vai yritysasiakkaana?

Turvallisuussyistä ethän lisää henkilö- tai yrityskohtaisia tietoja kuten henkilötunnusta, y-tunnusta, tilinumeroa tai korttinumeroa palautteeseen.

Vastauksessa voi mennä 14 päivää. Kiitos palautteestasi jo etukäteen!

Saavutettavuuspuutteesta kertoiminen viranomaiselle

Jos et ole tyytyväinen vastaukseen tai et saa Säästöpankista vastausta ollenkaan, voit tehdä aiheesta ilmoituksen valvovalle viranomaiselle.

Viranomaisen yhteystiedot

Viranomaisena toimii 1.1.2025 alkaen Liikenne- ja viestintävirasto Traficom.

Liikenne- ja viestintävirasto Traficom
Digitaalisen esteettömyyden ja saavutettavuuden valvontayksikkö

www.saavutettavuusvaatimukset.fi

saavutettavuus@traficom.fi

puhelinnumero vaihde 029 534 5000