Saavutettavuusseloste

Tervetuloa, tämä on organisaation Säästöpankki Ajanvaraus saavutettavuusseloste

Tämä saavutettavuusseloste koskee palvelua Säästöpankin Ajanvaraus ja on laadittu / päivitetty 17.3.2022. Palvelua koskee laki digitaalisten palvelujen tarjoamisesta, jossa edellytetään, että julkisten verkkopalvelujen on oltava saavutettavia.
Palvelun saavutettavuuden on arvioinut ulkopuolinen asiantuntijaorganisaatio

Digipalvelun saavutettavuuden tila

Täyttää saavutettavuusvaatimukset osittain

Ei-saavutettava sisältö

3. Verkkosivusto ei ole vielä kaikilta osin vaatimusten mukainen

 

Hallittava: InfoPopup tekstiä ei saa pysäytettyä/tauotettua
Saavuttamaton sisältö ja sen puutteet
InfoPopup teksti, joka ilmoittaa, ettei valitulle päivämäärälle löytynyt vapaita aikoja, ei pysty pysäyttämään/tauottamaan. Käyttäjä ei pysty lukemaan tekstiä omaan tahtiin. Teksti näkyy n. 5 sekunnin ajan.

Saavutettavuusvaatimus, joka ei täyty:
2.2.2 Tauota, pysäytä, piilota


Hallittava: Aikakatkaisusta ei varoiteta käyttäjää
Saavuttamaton sisältö ja sen puutteet
Käyttäjä ei saa tietoa aikakatkaisusta. Jos aikakatkaisun aika ylittyy, niin käyttäjä saa tästä tiedon vasta vahvistuspainikkeen klikkaamisen jälkeen > neuvotteluajan varausaika on päättynyt, ole hyvä ja varaa uusi aika.

Saavutettavuusvaatimus, joka ei täyty:
2.2.1 Säädettävä ajoitus


Hallittava: Paikkakunta/pankki valinta ei onnistu ruudunlukijalla mobiilissa
Saavuttamaton sisältö ja sen puutteet
Paikkakunta/pankki kenttään saa kirjoitettu paikkakunnan nimen ja lista valinnoista aukeaa, mutta käyttäjä ei pääse siirtymään listaan pyyhkäisemällä iOS mobiiliversiossa.

Saavutettavuusvaatimus, joka ei täyty:
2.1.1 Näppäimistö

Teemme jatkuvasti työtä saavutettavuuden parantamiseksi

Olemme sitoutuneet digipalveluiden saavutettavuuden parantamiseen

Saavutettavuuspuutteet: palautteen antaminen ja viranomaisen yhteystiedot

Jos huomaat Säästöpankin digipalvelussa saavutettavuusongelmia, kerrothan siitä meille ja teemme parhaamme puutteen korjaamiseksi.

Saavutettavuuspuutteesta kertominen Säästöpankille

Lähetä viestisi osoitteeseen: saavutettavuus@saastopankki.fi.

Mitä tarkemmin kerrot puutteesta, sitä sujuvammin voimme sitä lähteä ratkaisemaan. Esimerkiksi alla olevista tiedoista on apua:

  • Milloin havaitsit ongelman (päivämäärä ja kellonaika)?
  • Mitä yritit tehdä ja miten pitkälle pääset, ennen kuin ongelma esiintyy?
  • Näyttääkö palvelu jonkin virheilmoituksen? Yritä kuvailla virheilmoitusta kirjoittamalla.
  • Käytitkö palvelua henkilö- vai yritysasiakkaana?

Turvallisuussyistä ethän lisää henkilö- tai yrityskohtaisia tietoja kuten henkilötunnusta, y-tunnusta, tilinumeroa tai korttinumeroa palautteeseen.

Vastauksessa voi mennä 14 päivää. Kiitos palautteestasi jo etukäteen!

Saavutettavuuspuutteesta kertoiminen viranomaiselle

Jos et ole tyytyväinen vastaukseen tai et saa Säästöpankista vastausta ollenkaan, voit tehdä aiheesta ilmoituksen valvovalle viranomaiselle.

Viranomaisen yhteystiedot

Viranomaisena toimii 1.1.2025 alkaen Liikenne- ja viestintävirasto Traficom.

Liikenne- ja viestintävirasto Traficom
Digitaalisen esteettömyyden ja saavutettavuuden valvontayksikkö

www.saavutettavuusvaatimukset.fi

saavutettavuus@traficom.fi

puhelinnumero vaihde 029 534 5000