Verkko-ostaminen

Kortti on suositeltavin tapa maksaa verkko-ostokset. Säästöpankin kortilla ostat ne helposti ja turvallisesti.

Säästöpankin brändikuva.

Maksupalvelulain mukaisesti lähes kaikki verkko-ostot on vahvasti tunnistettava. Tämä tarkoittaa sitä, että vahvistat oston Säästöpankin pankkitunnuksillasi. Vahvan tunnistamisen tarkoituksena on lisätä korttimaksamisen turvallisuutta ja kuluttajansuojaa.

Näin teet verkko-oston kortillasi – Visa Secure -palvelu suojaa korttitietosi

Sinun tulee antaa maksua varten maksukortistasi seuraavat tiedot:

Korttisi numero

  • Korttinumero on kortista riippuen joko etu- tai kääntöpuolella

Kortin voimassaoloaika

  • Voimassaoloaika (Good thru) on kortista riippuen joko etu- tai kääntöpuolella

Kortin turvaluku (CVV)

  • Kolminumeroinen luku, löytyy kortin kääntöpuolelta

Tämän jälkeen, jos osto täytyy erikseen vahvistaa, avautuu sivu, jossa näytetään vahvistettavan oston summa, maksunsaaja sekä korttisi neljä viimeistä numeroa. Tällä sivulla valitset myös tunnistustavan, josta jatkat Säästöpankin tunnistuspalveluun ja vahvistat oston joko Säästöpankin tunnistussovelluksessa tai avaintunnuskortilla.

Maksupalvelulaki sallii tietyissä tilanteissa verkko-oston ilman vahvaa tunnistamista. Tällaisia tilanteita voivat olla esimerkiksi jatkuva tilaus (tyypillisesti jokin suoratoistopalvelu) tai osto, joka on summaltaan pieni. Myös maksunsaajan lisääminen luotettavien maksunsaajien luetteloon mahdollistaa verkko-oston ilman vahvaa tunnistamista.

Maksunsaajan lisääminen luotettavan maksunsaajan luetteloon

Voit kortilla tekemäsi verkko-oston yhteydessä vahvasti tunnustettuna lisätä kyseisen verkkokaupan luotettavien maksunsaajien luetteloon, mikäli verkkokauppa täyttää tekniset ja Säästöpankin määrittelemät riskienhallinnalliset vaatimukset. Lisäyksen jälkeen seuraavat korttiostot kyseisessä verkkokaupassa tapahtuvat ilman vahvaa tunnistamista eli et tarvitse oston vahvistamiseen Säästöpankin pankkitunnuksia.

Lisäys tehdään oston yhteydessä aukeavalla Korttitapahtuman vahvistaminen -sivulla, jossa kysytään Säästöpankin pankkitunnustesi käyttäjätunnus. Tämän jälkeen etenet vahvistamaan oston ja verkkokaupan lisäämisen luotettavien maksunsaajien luetteloon valintasi mukaan joko Säästöpankki Tunnistus -sovelluksella tai avaintunnuskortilla.

Mikäli korttinumerosi vaihtuu esimerkiksi kortin katoamisen vuoksi, maksunsaaja tulee lisätä luotettavien maksunsaajien luetteloon uudestaan oston yhteydessä.

Luotettavan maksunsaajan luettelon hallinnointi

Mikäli haluat tarkistaa luotettavien maksunsaajien luetteloon lisäämiäsi verkkokauppoja tai poistaa niitä, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme puhelimitse p. 0100 5252, chatilla tai verkkoviestillä.