Ole varuillasi - runsaasti kalasteluyrityksiä liikkeellä

Jos saat tekstiviestin kortin liittämisestä GooglePay- tai ApplePay -maksutapaan tai Tunnistus-sovelluksen käyttöönotosta, jota et ole itse tehnyt, ole heti yhteydessä asiakaspalveluumme.

Tällä hetkellä on runsaasti tietojenkalastelua liikkeellä, minkä seurauksena verkkopankkitunnukset ja korttitiedot voivat päätyä vääriin käsiin. Ole valppaana verkkopankkitunnuksia käyttäessäsi ja varmista aina huolellisesti, mitä olet vahvistamassa Tunnistus-sovelluksessa. Varoita myös läheisiäsi.

• Siirry verkkopankkiin aina kirjoittamalla osoite www.saastopankki.fi huolellisesti selaimen osoiteriville. Älä siirry hakukoneen tai linkkien kautta verkkopankkiin tai muihinkaan palveluihin, joihin kirjaudutaan pankkitunnuksilla.
  • Kun olet Säästöpankin verkkosivuilla tai verkkopankin kirjautumissivulla, osoiterivin alussa näkyy varmennepainike (esim. riippulukko tai muu kuvake selaimesta riippuen). Siitä klikkaamalla voit tarkistaa, että sivustolla on luotettavan tahon myöntämä varmenne ja tietojen lähettäminen sivustolle on turvallista.
  • Ole tarkkana myös Tunnistus-sovelluksella asioidessasi. Tarkista aina ennen vahvistamista, että olet vahvistamassa itse tekemääsi maksua tai kirjautumista, ja tapahtuman tiedot ja mahdollinen Tapahtuma-ID ovat oikein. Yllättäviä ja perusteettomia kirjautumispyyntöjä tai maksutapahtumia ei tule koskaan vahvistaa.
  • Muista, että Säästöpankki ei koskaan pyydä pankkitunnuksiasi puhelimessa, sähköpostitse tai tekstiviestillä. Emme myöskään koskaan ohjaa viesteissämme kirjautumaan verkko- tai mobiilipankkiin linkin kautta.
  • Lue tarkasti pankin lähettämät tekstiviestit. Mikäli niissä kerrotaan sellaisten palveluiden käyttöönotosta, mitä et ole itse ottanut käyttöön, pankkitunnuksesi ja korttitietosi ovat saattaneet joutua vääriin käsiin. Näitä ovat muun muassa kortin liitäminen GooglePay- tai ApplePay -maksutapaan tai Tunnistus-sovelluksen käyttöönotto.
  • Jos epäilet pankkitunnustesi tai korttitietojesi joutuneen vääriin käsiin, ole välittömästi yhteydessä asiakaspalveluumme (puh. 0100 5252, arkisin klo 8–20 ja la 10–14, pvm / mpm) tai asiakaspalvelun aukioloaikojen ulkopuolella sulkupalveluun (puh. 020 333, palvelee 24/7).

Kirjoitettu
Ilmoitus