Säästöpankkiryhmän strategia

Taloudellinen hyvinvointi on ollut osa Säästöpankin toimintaa ensimmäisen suomalaisen Säästöpankin perustamishetkestä vuonna 1822 alkaen. Säästöpankkiaatteen mukaisesti Säästöpankkien perustehtävänä oli auttaa Suomen työteliästä kansaa vaurastumaan ja hoitamaan talouttaan paremmin – samalla asialla Säästöpankki on edelleen.

Tänä päivänä Säästöpankkiryhmän tehtävänä on toimia asiakkaidensa taloudellisen hyvinvoinnin ja vaurastumisen vastuullisena edistäjänä. Asiantuntijuudellamme mahdollistamme asiakkaillemme paremman elämän. Tahdomme tarjota asiakkaillemme parhaan henkilökohtaisten ja digitaalisten palvelujen kokonaisuuden, jossa korostuvat asiakashyöty, asiantuntijuus, asioinnin sujuvuus sekä inhimillinen tapa kohdata ja palvella kaikkia asiakkaita. Tuloksena syntyy Säästöpankkikokemus, josta meidät tunnetaan.

Liiketoimintamme perustuu vähäriskiseen vähittäispankkitoimintaan. Strategisena tavoitteenamme on kannattava ja kestävä kasvu laajojen ja pitkäaikaisten asiakkaiden määrää kasvattamalla. Vahva asiakasläheisyys ja paikallisuus yhdistyvät toiminnassamme tehokkaaseen toimintaan ja tiiviiseen ryhmän sisäiseen yhteistyöhön.

Säästöpankkikokemus

Kilpailuetumme on säästöpankkikokemus, jonka kulmakivinä ovat

  • ainutlaatuinen asiakashyöty asiantuntevilla talouden hallinnan palveluilla ja kilpailukykyisillä taloudellisen hyvinvoinnin ratkaisuilla
  • asioinnin sujuvuus ja erinomainen tavoitettavuus tarjoamalla asiakkaillemme paras henkilökohtaisten ja digitaalisten palvelujen kokonaisuus
  • aktiivinen yhteydenpito asiakkaisiin
  • asiakkaan tunteminen ja sen pohjalta asiakkaalle tarjottava yksilöllinen palvelu.

Erotumme asiakaskokemuksella kaikissa kohtaamisissa ja olemme henkilökohtaisia kaikissa kanavissa. Asiakkaamme voivat ottaa meihin yhteyttä haluamallaan tavalla ja hänelle parhaiten sopivalla hetkellä. Digitaaliset palvelumme ovat kilpailukykyisiä ja perustuvat asiakastarpeeseen.

Säästöpankkiryhmän arvot

Asiakasläheisyys
Kuuntelemme asiakasta, kohtaamme asiakkaamme ainutlaatuisella tavalla asiakkaan yksilöllisten tarpeiden perusteella.

Yhteistyö
Yhteistyömme asiakkaiden, henkilöstön, säästöpankkien ja kumppaneiden välillä on avointa, aitoa ja kasvuun innostavaa. Uudistumme ja uudistamme toimintaamme.

Vastuullisuus
Hoidamme asiat ammattitaitoisesti ja luotettavasti. Olemme asiakasta ja paikallista yhteisöä varten.

Tuloksellisuus
Tuloksemme ja kasvumme varmistavat asiakkaiden palveluiden kehittämisen ja toimintaympäristömme elinvoimaisuuden.