Säästöpankkiryhmän strategia
Olemme taloudellisen hyvinvoinnin ja vaurastumisen vastuullinen edistäjä. Asiantuntijuudellamme mahdollistamme asiakkaillemme paremman elämän.
Taloudellinen hyvinvointi on ollut osa Säästöpankin toimintaa jo ensimmäisen suomalaisen Säästöpankin perustamishetkestä vuonna 1822 alkaen. Säästöpankkiaatteen mukaisesti Säästöpankkien tehtävänä oli auttaa Suomen työteliästä kansaa vaurastumaan ja hoitamaan talouttaan paremmin – ja samalla asialla olemme yhä.
Strategiset päämäärät 2024–2030: Kannattavaa kasvua pankkialan parhaalla palvelulla
Vuoden 2030 loppuun mennessä päämäärämme on olla:
- Vahvasti kasvava pankkialan toimija. Mahdollistamme kannattavan kasvun muun muassa historiamme suurimmalla investoinnilla digitalisaatioon. Uudistamme viiden vuoden aikana (2023–2027) peruspankkijärjestelmämme ja automatisoimme manuaalista taustatyötä niin, että asiantuntijamme voivat keskittyä tärkeimpään, eli asiakkaiden kohtaamiseen.
- Pankkialan parhaan palvelun tarjoaja. Tähtäämme yhä sujuvampaan ja yksilöllisempään palveluun niin arjen pankkiasioissa kuin elämän erikoistilanteissakin, asiakkaan valitsemassa kanavassa. Matkan varrella kehitämme palvelutarjontaamme ja digipalveluitamme tukemaan yhä vahvemmin asiakkaidemme taloudellista hyvinvointia ja helppoa pankkiasiointia.
- Huippuosaajien halutuin työpaikka pankkialalla. Nykyiset ja tulevat osaajamme ratkaisevat menestyksemme myös tulevaisuudessa. Haluamme tarjota työpaikan, jossa huippuosaajat viihtyvät, ja siinä vahvuuksiamme ovat vastuullinen arvopohja ja kannustava yrityskulttuuri, jossa jokaisella on mahdollisuus vaikuttaa. Haluamme aktiivisesti kehittää osaamistamme ja panostamme mielenkiintoisten urapolkujen tarjoamiseen ryhmän sisällä.
Vastuullisuus osana Säästöpankkiryhmän ydintä
Vastuullisuus ohjaa kaikkea päätöksentekoa ja toimintaa Säästöpankkiryhmässä. Lisäksi jaamme osan tuloksestamme paikallisen yhteisön hyvinvointiin, koulutukseen ja tutkimukseen.
Tutustu vastuullisuustyömme painopisteisiin:
Ympäristö & ilmasto: Toimimme ympäristön ja ilmaston kannalta kestävästi. Tarjoamme kestävää rahoitusta ja sijoittamista asiakkaidemme kestävän toiminnan tukemiseksi.
Asiakkaiden turvallinen asiointi: Tarjoamme turvallista ja luotettavaa (digi)asiointia.
Asiakkaiden ja paikallisyhteisöjen taloudellinen hyvinvointi: Edistämme asiakkaidemme taloudellista hyvinvointia ja vaurastumista sekä paikallisyhteisöjemme elinvoimaa ja kasvua.
Työyhteisön hyvinvointi ja yhdenvertaisuus: Kehitämme työyhteisöämme huippuosaajien
halutuimmaksi työpaikaksi.
Hyvä hallintotapa: Toimimme läpinäkyvästi ja hyviä hallintotapoja ja eettisiä periaatteita noudattaen.