Säästöpankki Tunnistus -sovelluksen ulkoasu uudistuu
Uudistamme Säästöpankin visuaalisen ilmeen digitaalisissa kanavissamme vaiheittain vuoden 2024 aikana. Säästöpankki Tunnistus -sovelluksen ulkoasu uudistuu marraskuun lopussa. Voit nähdä muutoksia esimerkiksi sovelluksen väreissä ja fonteissa torstaista 28.11. alkaen. Itse asiointiin ei tule muutoksia, vaan löydät eri toiminnot sovelluksessa samoista paikoista kuin ennenkin.
Uudistuksia myös muissa Säästöpankin digipalveluissa
Uudistuneen ulkoasun voit jo nähdä:
- verkkopankissa
- verkkomaksuja tehdessäsi
- kirjautuessasi Säästöpankin tunnuksilla kolmannen osapuolen palveluun (esim. OmaVero)
- Säästöpankin Suostumus- ja vahvistuspalvelussa, jonka avulla voit esimerkiksi vahvistaa kolmansien osapuolien kautta tehtyjä verkkomaksuja
- Säästöpankin verkkosivuilla
Säästöpankki Mobiilin ulkoasu uudistuu myöhemmin.
Muista olla valppaana – huijarit voivat väärentää verkkosivustoja
Pankkitietojen kalasteluyritykset ovat yhä yleisempiä, ja huijarit ovat taitavia tekemään huijaussivustoja, jotka jäljittelevät uskottavasti pankin aitoja sivuja. Pysy valppaana ja varmista turvallinen pankkiasiointi:
- Siirry verkkopankkiin aina kirjoittamalla osoite www.saastopankki.fi huolellisesti selaimen osoiteriville. Älä siirry hakukoneen tai linkkien kautta verkkopankkiin tai muihinkaan palveluihin, joihin kirjaudutaan pankkitunnuksilla.
- Kun olet Säästöpankin verkkosivuilla tai verkkopankin kirjautumissivulla, osoiterivin alussa näkyvän kuvakkeen kautta voit tarkistaa, että sivustolla on luotettavan tahon myöntämä varmenne ja tietojen lähettäminen sivustolle on turvallista. Kuvakkeen ulkoasu riippuu käyttämästäsi selaimesta.
- Ole tarkkana myös Tunnistus-sovelluksella asioidessasi. Tarkista aina ennen vahvistamista, että kyseessä on itse tekemäsi maksu tai kirjautuminen. Varmista, että tapahtuman tiedot ja mahdollinen Tapahtuma-ID ovat oikein. Yllättäviä ja perusteettomia kirjautumispyyntöjä tai maksutapahtumia ei tule koskaan vahvistaa.
- Muista, että Säästöpankki ei koskaan pyydä pankkitunnuksiasi puhelimessa, sähköpostitse tai tekstiviestillä. Emme myöskään koskaan ohjaa viesteissämme kirjautumaan verkko- tai mobiilipankkiin linkin kautta.
Jos epäilet pankkitunnustesi tai korttitietojesi joutuneen vääriin käsiin, ole välittömästi yhteydessä asiakaspalveluumme (puh. 0100 5252, arkisin klo 8–20 ja la 10–14, pvm / mpm) tai asiakaspalvelun aukioloaikojen ulkopuolella sulkupalveluun (puh. 020 333, palvelee 24/7).
- Kirjoitettu
- Kategoriat
- Ilmoitus
- Tyyppi
- Uutinen
- Julkaisija