Työntekijäkokemuksia Säästöpankista

”Olen ylpeä meidän porukasta, tosi rautaisia osaajia ja hyvä yhteishenki.” Lainaus henkilöstökyselyymme tulleesta vastauksesta koostaa hyvin sen, mitä Säästöpankki on työpaikkana. Tämä heijastuu myös suoraan siihen, että asiakkaidemme tyytyväisyys on huippuluokkaa.

Säästöpankkilaisten mielestä parasta meillä työskentelyssä on yhteisöllisyys ja kannustava ilmapiiri. Lähiesihenkilön valmentava johtaminen auttaa kehittymään ja lisää työmotivaatiota. Asiakkaiden taloudellisen hyvinvoinnin tukeminen ja valmentaminen luovat työhön merkityksellisyyttä ja esimerkiksi erilaiset kehittämishankkeet mahdollistavat oman osaamisen aktiivisen kehittämisen.

Säästöpankkiryhmällä on käynnissä mittava liiketoiminnan kehittämishanke, joka mahdollistaa henkilökohtaisen ja digitaalisen palvelun saumattoman yhdistämisen. Tämä näkyy yhä sujuvampana ja helpompana asiointina niin asiakkaidemme kuin työntekijöidemmekin arjessa. Tulevaisuudessa meidän osaajamme pääsevät loistamaan entistäkin paremmin! 

Mittaamme aktiivisesti työntekijöidemme tyytyväisyyttä

Tutkimuksessa kysymme mm. työntekijöidemme suositteluhalukkuutta. Suosittelua arvioidaan asteikolla 0-10, jolloin 0=erittäin epätodennäköisesti ja 10=erittäin todennäköisesti. 

  • Meistä 46 % suosittelee vahvasti Säästöpankkiryhmää työpaikkana antaen arvosanaksi huikeat 9 tai 10.
  • 40 % arvioivat suositteluhalukkuuttaan luvuilla 7-8 ja 14 % antavat arvioksi luvun 0-6.

Näin ollen suositteluindeksimme (eNPS) on hieno + 32! 

Lähde: Säästöpankkiryhmän henkilöstökysely 2023. 

LUE URATARINOITA SÄÄSTÖPANKISTA

Positiivinen työntekijäkokemus heijastuu asiakkaisiimme

Säästöpankki on ollut asiakastyytyväisyyttä mittaavan EPSI Rating -tutkimuksen toimialan kärkikolmikossa jo vuodesta 2016. Uusimmassa raportissa Säästöpankin asiakastyytyväisyys ylittää toimialan keskiarvon reilusti kaikissa kategorioissa.

Asiakkaamme arvostavat säästöpankkilaisten erinomaista palveluasennetta, asiantuntevaa ja henkilökohtaista palvelua sekä helppoa asiointia. Kehitämme näitä aktiivisesti yhteistyössä sekä asiakkaidemme että henkilöstömme kanssa. Tästä syystä panostamme jatkossakin positiivisen työntekijäkokemuksen vahvistamiseen.

Tahdomme tarjota työntekijöillemme turvallisen työympäristön, ja meillä on nollatoleranssi häirinnälle ja epäasialliselle käytökselle. Yhteinen tapamme toimia, valmentava johtaminen sekä erilaiset keskustelut auttavat meitä kehittämään ja ylläpitämään hyvää ja toimivaa työyhteisöä. 


Tervetuloa tiimiin!
Tutustu avoimiin työpaikkoihimme.