Yritystietojen päivittäminen
Pankeilla on lakiin perustuva velvollisuus tuntea asiakkaansa. Jotta palvelumme pysyvät tauotta käytössäsi, meillä on oltava riittävät ja ajantasaiset tiedot yrityksestäsi.
Jos asiakastietoja ei päivitetä muistutuksesta huolimatta, verkko- ja mobiilipankin käyttö voi estyä tilapäisesti, kunnes tiedot on päivitetty ajan tasalle. Tämä perustuu pankin lakisääteiseen velvollisuuteen tuntea asiakkaansa. Muistutamme sinua asiakastietojen päivittämisestä hyvissä ajoin, ennen kuin palvelujen käyttöön voi tulla keskeytyksiä.
Kysymme yrityksesi asiakastietoja, joita tarvitsemme, jotta tunnemme asiakkaamme lain edellyttämällä tavalla. Tällaisia tietoja ovat muun muassa:
Pankilla on lainsäädäntöön perustuva velvollisuus tuntea asiakkaansa. Yrityksen pankkiasioinnin turvallisuuden varmistamisessa on tärkeää, että yrityksen asiakastiedot päivitetään ajan tasalle aina, kun niihin tulee muutoksia. Kun tunnemme pankkiasiointisi tavanomaiset tarpeet hyvin, pystymme paremmin ennaltaehkäisemään väärinkäytösyrityksiä. Ajantasaiset tiedot myös auttavat meitä palvelemaan yritystäsi paremmin.
Jos Säästöpankki ei saa riittäviä tietoja asiakkaan tuntemiseen liittyen, pankilla on lain mukaan jopa velvollisuus kieltäytyä asiakassuhteen avaamisesta, jatkamisesta tai toimeksiannon hoitamisesta. Asiakastietojen päivittäminen tehdään aina suojattujen ja turvallisten yhteyksien kautta.