Säästöpankki Kalanti-Pyhärannan asiakasmäärä vahvassa kasvussa ja asiakastyytyväisyys erinomaisella tasolla

Roosa Lähteenmäki - Säästöpankki Kalanti-Pyhäranta.
Säästöpankki Kalanti-Pyhärannan kehittämispäällikkö Roosa Lähteenmäen mukaan pankin asiakastyytyväisyyttä mittaava NPS-indeksi vahvistui alkuvuoden aikana toimialan huipputasolle.

Säästöpankki Kalanti-Pyhärannan liiketoiminta kehittyi vuoden 2022 ensimmäisen vuosipuoliskon aikana odotusten mukaisesti. Pankin henkilö- ja yritysasiakkaiden kokonaismäärä kasvoi yli 200 asiakkaalla, ja oli kesäkuun lopussa yhteensä yli 11 700 asiakasta. Yhä suurempi osa asiakkaista oli raha-asiansa Säästöpankkiin keskittäneitä laajoja kokonaisasiakkuuksia. Samaan aikaan pankissa neuvotteluissa käyneiden asiakkaiden suositteluhalukkuutta ja tyytyväisyyttä mittaava NPS-luku vahvistui 84,2:een. ”Taso on sekä yleisesti, että toimialan sisäisessä vertailussa huomattavan korkea, ja kertoo siitä, että asiakkaat todella arvostavat meiltä saamaansa palvelua”, kertoo pankissa asiakaskokemuksen kehittämisestä vastaava kehittämispäällikkö Roosa Lähteenmäki tyytyväisenä.

Huolimatta konttoriverkostoon ja henkilöstöön tehdyistä merkittävistä kasvupanostuksista pankin tammi–kesäkuun liikevoitto pysyi lähes edellisen vuoden tasolla 870 tuhannessa eurossa. Pankin luottokanta kohosi 190 miljoonaan euroon, ja asiakasvarojen määrä säilyi miltei ennallaan 316 miljoonassa eurossa huolimatta sijoitusmarkkinoiden poikkeuksellisen heikosta kehityksestä alkuvuoden aikana. Pankin taseen kokonaismäärä oli katsauskauden lopussa 217 miljoonaa euroa. Pankki ennakoi liiketoimintaympäristön säilyvän sille suotuisana, ja talouden kysyntänäkymien vähitellen selkenevän tulevien kuukausien aikana.

”Toukokuussa avatun Rauman konttorimme kaikki keskeiset liiketoimintavolyymit ovat olleet viime kuukausina jopa odotuksiamme vahvemmassa kasvussa, meidät on otettu asiakkaiden toimesta alueella todella hyvin vastaan. Pankkimme DNA:ssa oleva vastuullisuus ja tahto tukea sekä yksilöiden että paikallisen yhteisön hyvinvointia yhdistettynä henkilökohtaiseen palveluun on selvästi yhdistelmä, joka kantaa markkinoiden kehityksestä ja suhdanteista riippumatta”, toteaa Säästöpankki Kalanti-Pyhärannan toimitusjohtaja Ossi Öhman.

Pankin heinäkuun alussa julkistama laajentumishanke Turun seudulle etenee suunnitelmien mukaan. Hakemuksia Turun konttorin avoinna olleisiin työpaikkoihin kertyi ennätysmäärä, ja tarkempaa tietoa konttorin avautumisen aikataulusta ja sijainnista odotetaan saatavan jo lähiviikkojen aikana. ”Olemme saaneet jo tässä suunnitteluvaiheessa huomattavan paljon asiakasyhteydenottoja Turun alueelta. Säästöpankin tavalle toimia on täälläkin selvästi tilausta ja kysyntää”, lisää toimitusjohtaja Öhman katsauksen lopuksi.

Lisätietoja antavat:

toimitusjohtaja Ossi Öhman, 044 774 0072, ossi.ohman@saastopankki.fi
kehittämispäällikkö Roosa Lähteenmäki, 040 041 1200, roosa.lahteenmaki@saastopankki.fi

Kirjoitettu
Tyyppi
Raportit ja julkaisut
Julkaisija

Ajankohtaista