Aito Säästöpankin yritysasiakasliiketoiminta kasvaa –asiakaskohtaamiset ovat asiakaspalvelun keskiössä

Aito Säästöpankissa tehtiin viime vuonna merkittäviä panostuksia yritysasiakasliiketoiminnan kehittämiseen ja yritysasiakkaiden henkilökohtaiseen palvelun parantamiseen. Säästöpankkiryhmän viime syksynä kaikissa Säästöpankeissa eri puolilla Suomea lanseeraama Yrityspankki-konsepti on osoittautunut kiinnostavaksi uudenlaiseksi palvelukokonaisuudeksi myös Pirkanmaalla, Satakunnassa ja Etelä-Pohjanmaalla toimiville pk-yrityksille. Pankki on saanut lyhyessä ajassa 400 uutta yritysasiakasta, jotka tavoittelevat kasvua ja menestystä Aito Säästöpankin asiantuntijoiden aktiivisella tuella ja sparrauksella.

Säästöpankin brändikuva.
Yrityspankinjohtaja Sari Salmela

Aito Säästöpankin yrityspankinjohtaja Sari Salmelan mukaan asiakaskohtaisesti räätälöitävä Yrityspankki-palvelukokonaisuus on saanut erinomaisen vastaanoton erityisesti Tampereen, Porin ja Seinäjoen seudulla. Paikalliset pk-yritykset arvostavat Aito Säästöpankin tarjoamaa asiantuntevaa henkilökohtaista palvelua ja vuorovaikutuksellista pankkikumppanuutta.

  – Tarjoamme kannattavaa liiketoimintaa tekeville ja kasvua hakeville pienille ja keskisuurille yrityksille pysyvää luotettavaa kumppanuutta niiden kasvupolulle. Käytännössä tämä tarkoittaa, että yritys saa meiltä nimetyn asiantuntijan yhteyshenkilökseen sekä useista asiantuntijoista koostuvan oman tiimin hoitamaan pankkiasiakassuhdetta, kertoo Sari Salmela.  

– Monet uudet yritysasiakkaamme ovat sanoneet, että yrityksille tarjoamamme henkilökohtainen palvelu ja asiantuntijuus on ainutlaatuista. Tämä on meille vahva kilpailuetu, johon tulemme panostamaan jatkossakin.  

– Yrityspankki-palvelukokonaisuutemme on suunnattu erityisesti kasvaville pk-yrityksille. Pienemmille yrityksille ja yrittäjille tarjoamme nimetyn asiantuntijan ja -tiimin sijaan edistyksellisiä ja monipuolisia digitaalisia pankkipalveluja, jotta pankkiasioiden hoitaminen olisi mahdollisimman helppoa ja sujuvaa.

Yritykset arvostavat Aito Säästöpankin tarjoamaa henkilökohtaista asiantuntijapalvelua  

– Meille kumppanuus merkitsee paljon muutakin kuin perinteistä asiakas ja rahoittaja -suhdetta. Jos ennen pankissa istuttiin asiakkaan kanssa eri puolilla pöytää, tänä päivänä istumme kumppaneina samalla puolella pöytää. Käymme hyvin avointa keskustelua ja mietimme yhdessä yrityksen tulevaisuuden rahoitustarpeita ja -ratkaisuja. Autamme yritysasiakkaitamme konkreettisesti tavoitteiden saavuttamisessa, olipa kyse yrityksen markkina-arvon kasvattamisesta tai omistajien henkilökohtaisen varallisuuden kartuttamisesta yrityksestä, kertoo Salmela.  

– Saamme yritysasiakkailtamme jatkuvasti erinomaista palautetta ja kehuja nimenomaan henkilökohtaisista asiakaskohtaamisista, uuden asiakkaan kanssa kumppanuuden alkaessa käytävästä lähtökohtatilanteen Tuloskuntori-keskustelusta sekä säännöllisistä yhteisistä tuloskuntokeskusteluista. Autamme yritysasiakkaitamme tekemään yrityksille konkreettisen kasvun suunnitelman. Sen osana on aina myös sijoitussuunnitelma tiedossa olevien tulevaisuuden investointitarpeiden rahoittamiseen ja rahoituksen varmistamiseen.  

– Taseen ja tuloskunnon näkökulmasta yritysten on järkevää varautua tiedossa olevan hankkeen rahoittamiseen ajoissa. Rahoitusratkaisua kannattaa ryhtyä rakentamaan kestävästi ja hallitusti myös myynnin ja hyvien uusien asiakkaiden saamisen jatkumisen varmistamiseksi.  

– Noin 400 uutta yritysasiakasta ja yritysasiakkaille myönnettyjen luottojen kannan kasvu kertoo siitä, että olemme yritysasiakasliiketoiminnassamme valinneet oikean polun, jolla kannattaa jatkaa, sanoo Salmela.

Lisätietoja:

Sari Salmela, yrityspankinjohtaja | Aito Säästöpankki | 045 324 7524 | sari.salmela@saastopankki.fi

Kirjoitettu
Tyyppi
Uutinen
Julkaisija

Ajankohtaista