Korttireklamaatio

Jos huomaat korttitapahtumissasi epäselvyyksiä, otathan yhteyttä. 

Voit tehdä korttitapahtumasta selvityspyynnön eli korttireklamaation, jos

  • huomaat tiliotteellasi korttiostoja ja/tai automaattinostoja, joita et ole tehnyt

  • korttiostoksesi on veloitettu useaan kertaan

  • et ole saanut kortilla tilaamiasi tavaroita tai palveluita

  • saamasi tuote on virheellinen.

Yritä aina ratkaista asian myyjän kanssa, jos asia koskee myyjän sopimusrikkomusta

  • tapahtuma on veloitettu useaan kertaan
  • et ole saanut tilaamiasi tuotteita
  • tuote ei vastaa tilattua.

Otathan huomioon, että

  • autovuokraamoilla on oikeus veloittaa maksamattomat tankkaukset ja sakot jälkikäteen
  • hotellilla on oikeus veloittaa maksamaton minibaariosto jälkikäteen.

Selvityspyyntölomakkeen täyttäminen

On tärkeää, että lomake on täytetty huolellisesti. Lomakkeeseen tulee merkitä selvitettävät korttitapahtumat ja lomake on allekirjoitettava. Voit kuvailla lisätiedot-kohdassa tapahtunutta yksityiskohtaisemmin.

Selvityspyynnön mukana toimitettavat liitteet

Poliisin internetsivuilla www.poliisi.fi (Rikokset > Rikosilmoitus > Sähköinen rikosilmoitus) voit tehdä sähköisen rikosilmoituksen sellaisissa rikoksissa, jotka eivät vaadi välittömiä toimenpiteitä poliisilta.

Ota itsellesi kopio täytetystä selvityspyynnöstä ja liitteistä.

Debit- ja Electron-korttitapahtuman selvityspyyntölomakkeen löydät tästä: Selvityspyyntölomake

Kysymyksiä ja vastauksia korttireklamaatioon löydät täältä.

Credit-korttitapahtuman selvityspyynnön löydät tästä. Täytetyn selvityspyynnön voit palauttaa oman Säästöpankkisi konttoriin, laita kuoreen merkintä "Korttitapahtuman selvityspyyntö".

Kortti kadoksissa?

Jos korttisi katoaa, ilmoita kortin katoamisesta viipymättä mihin tahansa Säästöpankin konttoriin tai sulkupalveluun (24 h/vrk):

Pidä korttisi turvarajat ajan tasalla

Turvarajojen avulla torjut ikäviä yllätyksiä kortin joutuessa vääriin käsiin.