Multibanktjänst även för företag
Multibanktjänsten är också tillgänglig för företag – se till att få ut mesta möjliga av ditt kassaflöde.
Varför ska man använda multibanktjänsten?
- När du kan se dina konton i olika banker i en och samma vy får du en överblick över din verkliga ekonomiska situation.
- Samtidigt kan du fundera på om det kunde vara värt att placera en del av dina kontomedel i andra lösningar – vi hjälper dig gärna med det. Lämna en kontaktbegäran.
- Du kan enkelt och snabbt ta tjänsten i bruk – allt du behöver är elektroniska användarkoder för önskad bank som du kan använda för att koppla dina konton och kort till Sparbanken Mobil.
- Multibanktjänsten är nu också tillgänglig för företag (företagskunder kan se konton och betalkort i de större bankerna) – se till att ditt kassaflöde används på ett så bra sätt som möjligt.
Multibanktjänsten i Sparbanken Mobil - video:
Så här tar du multibanktjänsten i bruk
Om du vill att ditt konto i en annan bank framöver ska synas i Sparbankens mobilapplikation, ska du göra så här:
- Se till att du har den nyaste versionen av Sparbankens mobilapplikation nedladdad.
- Logga in i Sparbankens mobilapplikation.
- I vyn Vardag väljer du sedan > Konton > Lägg till ett konto eller ett kort från en annan bank..
- Läs beskrivningen av multibanktjänsten och godkänn användningsvillkoren.
- Välj den andra bank där du har konton i listan. Om din bank inte syns i listan beror det på att det inte ännu går att se kontoinformation från banken i fråga i multibanktjänsten.
- Identifiera dig med den andra bankens koder och välj i den andra bankens tjänst de konton som du i fortsättningen vill kunna se även via Sparbankens mobilapplikation.
- Kontrollera och godkänn de konton vars uppgifter är på väg att importeras. Du måste även göra detta innan du återvänder till Sparbankens mobilapplikation.
- Du är färdig! Du kan i fortsättningen se dina kontouppgifter via vyn Vardag i Sparbankens mobilapplikation.
Sparbanken debiterar ingen avgift för användningen av multibanktjänsten. Den andra banken kan debitera en avgift för att visa kontotransaktioner endast om den gör det även i sin egen digitala servicekanal.
Vanliga frågor om multibanktjänsten
Hur kan vi bäst hjälpa dig med din ekonomi? Kontakta oss
Vi önskar dig smidiga bankärenden! Kom ihåg att du alltid kan vända dig till oss i alla ekonomiärenden. Om du exempelvis bokar tid kan vi i lugn och ro fundera på vilka alternativ som passar bäst för din ekonomi – vi vill skapa välstånd för dig.