Nätmöte

Varför gå hemifrån till banken? Med ett nätmöte kan du sköta alla dina bankärenden hemifrån. Du kan boka tid även om du ännu inte är vår kund.

Sparbankens varumärke bild.

Du kan sköta dina ärenden tryggt, även när ett besök i banken inte är möjligt.

Du ser specialisten och materialet han eller hon delar via video.

Du kan delta i nätmötet via din egen dator, surfplatta eller mobil. 

Så här fungerar nätmötet

1. Boka tid till nätmöte.

Du kan boka tid till ett nätmöte via vår tidsbokning.

2. Du får den information du behöver per e-post.

Du får en bekräftelse av mötet per e-post och sms. Meddelandet anger tidpunkten för nätmötet och din personliga anslutningskod. Du kan ansluta dig till ett nätmöte på vår webbplats på adressen https://www.saastopankki.fi/natmote/anslut. Innan mötet startar ber vi dig identifiera dig med dina bankkoder. Efter identifieringen startar mötet.

3. Testa på förhand att nätmötet fungerar.

Vi rekommenderar att du testar nätmötet i förväg här. På så sätt kan du före det egentliga mötet se till att allt säkert fungerar.

4. Du kan delta i nätmötet via din egen dator, surfplatta eller smarttelefon.

Du kan ansluta till nätmötet 15 minuter före den avtalade tiden för mötet. Om bankens expert ännu inte är på online kommer du att styras till nätmötets väntrum.

5. Du kan också dela din egen videobild på ett nätmöte om du så önskar.

Sparbankens kundrådgivare är alltid med på mötet via videolänk. Du kan också dela din egen videobild, men det är inte obligatoriskt. OBS! Tillåt dock alltid användningen av kamera och mikrofon. Talet i nätmötet spelas in för att förbättra kundbetjäningens kvalitet och säkerställa uppdragens riktighet.

Vid problem, ring vår kundtjänst på 0100 5252 (öppen mån–fre 8–20). Samtalspriset är lna eller msa när du ringer från en finländsk fast telefonanslutning eller mobiltelefonanslutning.

Vanliga frågor om nätmötet

Hur lyckades vi? Ge respons på nätmötet

Hur gick nätmötet? Ge oss feedback efter nätmötet så att vi kan göra mötet ännu bättre.