Fel vid hantering av modifierade fakturor 10.-15.4.

Det har varit ett tekniskt fel i Sparbanken Mobil som har påverkat hanteringen av fakturor för vissa kunder. Om du har ändrat faktureringsuppgifter, såsom förfallodatum, under perioden 10.–15.4., har betalningen överförts eller kommer att överföras till mottagaren på förfallodagen utan referensnummer. Därför kan mottagaren inte direkt koppla din betalning till rätt faktura.

Vi har åtgärdat felet i vårt system den 15.4. Om du inte har ändrat faktureringsuppgifter under störningen, gäller detta inte dig. Om du har gjort ändringar i fakturorna under perioden 10.-15.4., kan du kontrollera från kontotransaktioner eller förfallna fakturor om referensnummerfältet är tomt. Om du vill kan du kontakta dessa fakturautställare efter betalningsdagen och säkerställa att din betalning har kopplats till rätt faktura. Betalningar relaterade till Sparbankens Visa-kreditkort kommer vi automatiskt att koppla till rätt faktura senast nästa vecka. Om du dock har ett akut behov av att få tillgång till ditt kreditkort före påsk, vänligen kontakta vår kundtjänst. Vi beklagar det inträffade. Om du har några frågor, vänligen kontakta Sparbankens kundtjänst.

Skriven
Typ
Nyhet

Intressant just nu