
Tillfälliga störningar eller serviceavbrott som beror på utvecklingsarbete kan ibland påverka användningen av nät- och mobilbanken, appen Sparbanken Identifiering eller Sparbankens betalkort. Vi berättar för våra kunder om undantagssituationer och deras inverkan på våra tjänster så fort som möjligt på vår webbplats och i Sparbanken Mobil.
Om en störning orsakar problem på vår webbplats eller i Sparbanken Mobil så informerar vi vid behov om den också i sociala medier på Sparbankens Facebook- och X-konton.
Vi utvecklar ständigt våra tjänster – och med utvecklingen strävar vi också efter att störningar skulle inträffa så sällan som möjligt.
Intressant just nu

Nyhet
Fel vid hantering av modifierade fakturor 10.-15.4.
Det har varit ett tekniskt fel i Sparbanken Mobil som har påverkat hanteringen av fakturor för vissa kunder. Om du har ändrat faktureringsuppgifter, såsom förfallodatum, under perioden 10.–15.4., har betalningen överförts eller kommer att överföras till mottagaren på förfallodagen utan referensnummer. Därför kan mottagaren inte direkt koppla din betalning till rätt faktura.

Nyhet
Det kan finnas störning i vår tidsbokning
Ärendet utreds som bäst. Vi beklagar det besvär som störningen orsakar.

Nyhet
Serviceavbrott i nät- och identifieringstjänsterna på söndag den 23 mars 2025 kl. 5–14.15
Vi utvecklar våra tjänster och därför förekommer ett serviceavbrott i nät- och i identifieringstjänsterna på söndag den 23 mars 2025 kl. 5–14.15. Vi försöker slutföra arbetet tidigare om möjligt.

Nyhet
Bluffmeddelanden i Sparbankens namn
Var uppmärksam, det har skickats ut bluffmeddelanden i Sparbankens namn. Sparbanken ber aldrig om dina bankkoder per telefon, e-post eller sms. Vi skickar inte heller meddelanden där vi ber dig att logga in i nät- eller mobilbanken via en länk.

Nyhet
Serviceavbrott i placeringstjänsterna den 6 mars 2025 kl 23 - 24
På grund av utvecklingsarbete blir det ett avbrott i placeringstjänsterna i nätbanken och Sparbanken Mobil. Under avbrottet kan placeringsuppgifter inte granskas eller order lämnas för aktie- eller fondteckningar. Avbrottet påverkar inte andra funktioner i nät- och mobilbanken.

Nyhet
Störning i mobilapplikationen Sparbanken
Det är en störning i mobilapplikationen Sparbanken. Korrigeringsåtgärder pågår. Nätbanken fungerar normalt. Vi beklagar det besvär som störningen orsakar.

Nyhet
Serviceavbrott i placeringstjänsterna 12.2. kl 23 – 13.2. kl 00.30
På grund av utvecklingsarbete blir det ett avbrott i placeringstjänsterna i nätbanken och Sparbanken Mobil.

Nyhet
Tilläggsbekräftelse med sms fungerar inte för en del av kunderna
Tilläggsbekräftelse med sms som berör alla kunder som bekräftar inloggning och betalningar med nyckeltalskortet fungerar inte för en del av kunderna.

Nyhet
Störning i applikationen Sparbanken Identifiering
Ärendet utreds som bäst. Vi beklagar det besvär som störningen orsakar.

Nyhet
Serviceavbrott i appen Sparbanken Identifiering söndagen den 19.1.2025 kl. 5-9
På grund av utvecklingsarbete kommer det att förekomma tillfälliga avbrott i användningen av appen Sparbanken Identifiering söndagen den 19.1.2025 mellan kl. 5 och 9.

Nyhet
Tilläggsbekräftelse med sms fungerar inte för en del av kunderna
Tilläggsbekräftelse med sms som berör alla kunder som bekräftar inloggning och betalningar med nyckeltalskortet fungerar inte för en del av kunderna.

Nyhet
Tilläggsbekräftelse med sms fungerar inte för en del av kunderna
Tilläggsbekräftelse med sms som berör alla kunder som bekräftar inloggning och betalningar med nyckeltalskortet fungerar inte för en del av kunderna.