Uppdatering av kunduppgifterna
Uppdatera kunduppgifterna för en minderårig, en person som du är intressebevakare för eller ett dödsbo – också för egen del om du inte har Sparbankens nätbankskoder.
Om du har Sparbankens bankkoder, uppdatera dina egna kunduppgifter i nätbanken (Egna uppgifter) eller i mobilapplikationen (Profil > Kontrollera och redigera dina uppgifter).
Om du inte har tillgång till Sparbankens bankkoder kan du uppdatera dina kunduppgifter även med någon annan banks bankkoder. Uppdatera dina kunduppgifter via knappen Uppdatera uppgifterna. Då blir du omdirigerad till en tjänst som twoday Oy tillhandahåller Sparbanken.
Välj vem du uppdaterar uppgifterna för:
Uppdatera uppgifter via länken För egen del bara om du inte har Sparbankens nätbankskoder.
Efter att du har fyllt i uppgifterna får du en anvisning per e-post för hur du ska underteckna de kunduppgifter som du fyllt i.
Observera att det i e-postmeddelandet från banken av säkerhetsskäl inte finns några direkta länkar.
Vi ber om uppgifter som hjälper oss känna igen dig och dina vanliga bankärenden. Sådan information är bland annat:
Det tar cirka 5-10 minuter att uppdatera uppgifterna.
Att be om information är viktigt för att kunna sköta bankärenden på ett säkert sätt. Informationen hjälper oss att lära känna våra kunder så bra som möjligt, och dessutom är vi enligt lag skyldiga att regelbundet begära information. Begäran om information görs alltid via krypterade och säkra anslutningar.