Uppdatera företags uppgifter
Bankerna har en lagstadgad skyldighet att känna sina kunder. För att du ska ha oavbruten tillgång till våra tjänster behöver vi ha tillräcklig och aktuell information om ditt företag.
Om kunduppgifterna inte uppdateras trots en påminnelse kan nät- och mobilbanken tillfälligt spärras tills uppgifterna har uppdaterats. Detta grundar sig på bankens lagstadgade skyldighet att känna sina kunder. Vi kommer att påminna dig om att uppdatera dina kunduppgifter i god tid innan användningen av tjänsterna eventuellt avbryts.
Vi ber om ditt företags kunduppgifter, som vi behöver för att känna våra kunder på det sätt som lagen kräver. Sådana uppgifter är bland annat:
Banken har en lagstadgad skyldighet att känna sina kunder. För att säkerställa säkerheten för företagets skötsel av bankärenden är det viktigt att företagets kunduppgifter uppdateras varje gång det sker en ändring. Genom att känna till de vanliga behoven för skötseln av dina bankärenden väl kan vi bättre förebygga försök till missbruk. Uppdaterade uppgifter hjälper oss också att bättre betjäna ditt företag.
Om Sparbanken inte får tillräckliga uppgifter som rör kundkännedom är banken till och med skyldig enligt lag att vägra att öppna eller fortsätta en kundrelation eller sköta kundens uppdrag. Uppdateringen av kunduppgifter sker alltid via krypterade och säkra anslutningar.