Använder du en Fitbit-enhet? Börja använda Fitbit Pay

Fitbit Pay är ett enkelt och säkert sätt att göra kontaktlösa betalningar med Fitbits smartklocka eller aktivitetsarmband.

Sparbankens varumärke bild.

Det är nu enkelt att röra sig utan plånbok eller telefon, eftersom alla kort som utfärdas av Sparbanken kan läggas till i Fitbits smartklockor och aktivitetsarmband. Med Fitbit Pay kan du betala globalt i alla betalterminaler som har kontaktlös betalning – även över gränsen för kontaktlös betalning.

Smartklockor och aktivitetsarmband som stöder Fitbit Pay kan du se här.

Hur kan jag börja använda Fitbit Pay?

  1. Ladda ner Fitbit-appen från appbutiken i din smarttelefon.
  2. Välj Fitbit Pay i appen.
  3. Välj Lägg till kort och följ instruktionerna på skärmen för att lägga till kortet.
  4. Bekräfta att du vill lägga till kortet med en engångskod som skickas till dig per sms.

 

Nu har du tillgång till Fitbit Pay och du kan betala till exempel i kassan i en butik eller ett café!

Har du problem med att lägga till ett kort i Fitbit Pay?

Om det av någon anledning inte fungerar att lägga till ett kort för kontaktlös betalning med Fitbit Pay rekommenderar vi:

  1. Kontrollera att de kortuppgifter du angett är korrekta.
  2. Kontrollera att din Fitbit-smartklocka är ansluten till din telefon.
  3. Avinstallera och installera om Fitbit-appen.
  4. Starta om din Fitbit-smartklocka.

 

Om ovanstående inte fungerar kan du återställa din Fitbit-smartklocka till fabriksinställningarna i dina klockinställningar och försöka igen.

Är det säkert att betala med Fitbit Pay?

Fitbit Pay använder starka säkerhetsfunktioner som är inbyggda direkt i din smartklocka och dess programvara. Fitbit har inte tillgång till dina betalkortsuppgifter och uppgifterna överlåts inte heller till butiken i samband med en betalningstransaktion. Om din klocka försvinner, kan utomstående inte se dina kortuppgifter eller betala med din telefon eller smartklocka utan autentisering.