Yrittäjä, hoida omat ja yrityksesi pankkiasiat kuntoon - tutun asiantuntijan kanssa

Säästöpankin markkinaosuus Satakunnan yritysasiakkaista on kasvanut viime vuosina merkittävästi. Eurajoelta lähtöisin oleva Eurajoen Säästöpankki on panostanut yritysosaamiseen ja nyt yritysasiantuntijoita löytyy niin kotikonttorista kuin Rauman ja Porin Puuvillan konttoreista. Pankkiasioita ei kuitenkaan enää hoideta pelkästään konttoreissa, vaan yhä useammin yrittäjää tavataan ”sorvin äärellä”.

-Asiakastapaamisia on järjestetty esimerkiksi varaosaliikkeessä ja kiipeilypuistossa. Kun menemme asiakkaan luo, pääsemme samalla tutustumaan yrityksen arkeen ja ymmärrämme paremmin sen liiketoimintaa, kertoo Säästöpankki Puuvillan yritysasiakkuuspäällikkö Hannamari Kaju.

-Palvelullemme on nyt hyvin kysyntää. Pienet- ja keskisuuret yritykset kaipaavat henkilökohtaista palvelua ja sparrausta siinä missä isotkin, ja me tahdomme auttaa näitä yrityksiä menestymään ja yrittäjiä vaurastumaan, yrityspankista vastaava pankinjohtaja Vesa Saine kertoo.

Henkilökohtainen palvelu keskiössä

Säästöpankki tahtoo tulla tunnetuksi rohkeudesta, asiantuntijuudesta ja intohimosta tehdä erinomaista asiakastyötä. Pankissa ei tuijoteta pelkkiä exceleitä, vaan yrittäjiltä halutaan kuulla numeroiden takaa löytyvä tarina. Tämä vaatii aitoja asiakaskohtaamisia.

- Yritysasiakkaille on tärkeää, että pankin yhteyshenkilö ei hoida pelkästään päivittäisasiointia, vaan toimii myös bisneksen sparraajana ja konsulttina. Tämä onnistuu parhaiten silloin, kun pankin yhteyshenkilö on yritykselle tuttu, eikä asioita tarvitse hoitaa aina eri henkilön kanssa, Kaju kuvailee.

- Yksi vahvuutemme on mielestäni siinä, että yritysasiantuntijamme hoitavat myös yrittäjän henkilöasiakaspalvelun. Näin ymmärrämme kokonaisuutta paremmin.

Hyvältä asiakassuhteelta vaaditaan, että luottamus kehittyy. Tiukan asian lisäksi tapaamisissa tutustutaan, vaihdetaan kuulumisia ja vitsaillaankin.

Ison pankin palvelut paikallisen pankin otteella

Yritystiimi vastaa asiakkaiden toiveisiin henkilökohtaisesta palvelusta. Lisäksi Säästöpankki arvostaa paikallisuutta ja haluaa tukea koko Satakunnan kasvua.

-Meillä on into ja palo onnistua yhdessä asiakkaiden kanssa. Kun palvelu on asiakaslähtöistä ja pankki elää mukana yrittäjän arjessa, kaikki voittavat.

Saine kehottaa kutsumaan yritysasiantuntijoita kylään, vaikka nykyinen pankkisuhde olisikin kunnossa.

-Pankkipalveluiden vertailu ei maksa mitään, mutta siinä voi voittaa paljon. Meiltä saa kaikki ison pankin yrityspalvelut, sillä paikallisuudesta ja itsenäisyydestämme huolimatta olemme osa valtakunnallista Säästöpankkiryhmää, jolta löytyy paljon resursseja.

Tutustu yritysasiantuntijoihimme